Članak Dine Abazović, predavačice na kursu engleskog, u domu Bjelave

Engleski jezik u Dječijem domu Bjelave

 Nakon dvogodišnje suradnje između Dječijeg doma Bjelave, sada KJU Dom za djecu bez roditeljskog staranja i UMLiP-a, spremni smo hrabro nastaviti dosadašnji način rada. Proširivanjem nastavničkih metoda, a sve to zarad napretka djece koja su dosad, s obzirom na situaciju u kojoj se nalaze, pokazala zavidan nivo znanja, uspjeli smo pobuditi interesovanje i ljubav djece prema engleskom jeziku.

Naši predavači su uveli izvjesne novine - modernijim načinom učenja i prisnijim odnosom s djecom kao inovativnim pedagoškim pristupom, postigli smo da djeca sama otkriju kakva ih čarolija čeka kada se nađu u svijetu jezika koji nije njihov maternji.

Pomjeranjem granica u sticanju novih znanja kroz način koji djecu relaksira i čini da nepoznato upijaju poput spužve, doveo je do toga da im ni gramatika ne pada tako teško. Novine se ogledaju u učenju engleskog jezika kroz logičke igre, uživljavanje u uloge njihovih omiljenih poznatih ličnosti, kroz razne vidove rješavanja ukrštenih riječi, bojenje, igranje pantomime, crtanje grafita, te slušanje muzike po izboru uz rješavanje jezičkih zavrzlama koje se nalaze u tekstu pjesme. S velikom pažnjom se pogleda i igrani ili crtani film o kojem se nakon toga razgovara, čime razvijamo elokventnost i vježbamo interpretaciju, dok kreiranjem situacija iz svakodnevnog života i pravljenjem skečeva uz pomoć rekvizita djeca ispoljavaju svoju kreativnost i vježbaju brzinu reakcije.

Veliki napredak svakako je postignut zbog rada u manjim grupama, gdje se može posvetiti veća pažnja svakom učeniku posebno, što i njima omogućuje bolju koncentraciju prilikom usvajanja novog gradiva. Time djeca međusobno razvijaju svijest o kolegijalnosti prema svojim drugovima, jer su u Domu neizbježno upućeni jedni na druge te im osvježenje poput ovako koncipiranih časova engleskog jezika uistinu prija. Dinamika časova prilagođena je dobnom uzrastu, tako da na časovima obično možete zateći razna pomagala: od drvenih bojica, flomastera i plastičnog voća, CD playera, radnih listova i postera, do Oxfordovog i Bujasovog rječnika.

Ne zaostajemo za svjetskim standardima, po kojim se uči EFL i ESL u zemljama engleskog govornog područja. Tijekom ljetnih radionica smo kontinuirano radili s djecom čiji je broj narastao početkom nove školske godine. Odlaskom na bazen Terme smo nagradili djecu za trud i rezultate postignute nakon ljetne škole. Trenutno se radi u dvije smjene i po ustaljenom rasporedu koji se odvija u dogovoru sa odgajateljima svakog zasebnog Odjeljenja kojem djeca pripadaju, te u skladu s rasporedom koji djeca imaju u školi.

Glavni cilj i zadatak predavača našeg Udruženja bio je razbiti strah, motivirati, pomoći i osposobiti djecu za aktivno korištenje engleskog jezika, kao i ukazati na činjenicu da je svako dijete posebno na svoj način, sa talentima za različite stvari, što maksimalno podstičemo na našim časovima. Možda se talenti za prevođenje ili budući nastavnici kriju baš među nekom od ove djece - a jedino što mi možemo učiniti jeste pomoći im da se otisnu u svijet obogaćeni novim znanjem i pružiti im šansu za život kakav njihovi vršnjaci kojim nije uskraćena toplina doma i porodice uzimaju zdravo za gotovo.

Dina Abazović, predavačica